Det ska stickas i tid!

Bara för att det är sommar nu så betyder det inte att det inte kommer en höst och vinter, för en gångs skull tänkte jag vara förberedd! Jag blev sugen på ett snabbt enkelt stickprojekt som man kan fnula med framför tv-n på ett par kvällar och då passar vristvärmare bra. Eller handledsvärmare, eller muddar eller...Ja kärt barn har många namn och lika många olika sätt att göra dem på!
På nätet finns en hel uppsjö med inspiration, du kan sticka - virka, på längden och tvären och runt. Jag valde att sticka runt för att slippa söm, dessutom ville jag ha en liten tumme för det tycker jag är snyggast.



"Falska flätor" är enkelt och snabbstickat och snyggt! Jag har kombinerat två mönster som jag hittade på nätet, men egentligen kan man sticka lite på känn och öka för tummen vid önskad längd.



Här ska stickas muddar vill jag lova! Det är kul när det går så snabbt och dessutom perfekta julklappar och gå-bort-present =)


Keep sticki´n in there Gott folk, och var förberedd när det blir kyligare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0